Založ si blog

Slovenské Vysokoškolské „neštudovanie“

 

Dnešní mladí ľudia majú k štúdiu priam obrovskú motiváciu.  No veď študovať je predsa lepšie ako chodiť do roboty za 300 € či vylihovať doma s pokrikmi od rodičov, že Vás už ďalej živiť nebudú.

Výhody študovania je jednoduché  zhrnúť do niekoľkých bodov : máte výhovorku nato aby ste nemuseli pracovať, dostávali peniaze od rodičov, pričom oni z Vás majú úžasný pocit aký ste vzdelaný, húževnatý a kam ďaleko to v živote dosiahnete. No vy v podstate len znudene sedíte na prednáške, sem tam urobíte nejakú seminárnu prácu, ktorú orežete z internetu a pomedzi to môžete chľastať, míňať rodičovské peniaze a ustavične sa sťažovať aká je tá škola ťažká.

Na druhej strane je však to množstvo nepotrebných informácií, ktoré na škole získavate. Sú Vám úplne nanič a to v skutku nepreháňam.  Sama o sebe môžem povedať, že po prvom roku štúdia nie som o nič múdrejšia. Áno viem síce derivovať, ale do praktického života je mi to na nič. Som študentkou vysokej školy s ekonomickým zameraním. Oproti strednej škole, t. j. Obchodnej akadémie moje poznatky značne upadajú. Výhodou strednej školy je pravidelná príprava a učitelia, ktorí majú záujem na tom aby ste čo to vedeli. Na výške si len odsedíte svoje, dva krát do roka na nabiflíte pár poučiek, spravíte pár ťahákov a natipujete správne odpovede. Celý šťastný potom končíte semester s E od vrchu po spodok.

Žiaľ Bohu otitulovaných ľudí pribúda, no vzdelaných ubúda.  Študenti sa neprispôsobujú štandardom ale štandardy hlúposti študentov.

 Na strednej som mala spolužiačku, ktorá na otázku s akými štátmi susedí Slovensko odpovedala   „ Neviem, načo by mi to aj bolo“ . V súčasnosti sedí v aule vedľa mňa na prednáške. Moja generácia sa nezaujíma o nič, veď aj načo, nezamestnaní budeme tak či tak a treba si užiť kým sme mladí a kým nám to fotrovci platia.

Úprimne povedané som frustovaná a  demotivovaná. Demotivovaná z toho aká je moja generácia hlúpa (len chľast, žúry, vyciciavanie rodičov namiesto toho aby si našli brigádu a živili sa aspoň z časti sami), zo situácia na Slovensku, že po skončení Vysokej školy budem robiť čašníčku alebo predavačku aby som mala aspoň 300 € alebo v lepšom prípade otehotniem a bude ma živiť muž, ktorý bude mesiace preč v zahraničí. Najlepšou verziou môjho života je odísť do Rakúska alebo Nemecka a robiť tam slúžku s krásnym titulom pred menom.

No najviac som sklamaná zo školstva. Školy získavajú peniaze za študentov a nie za kvalitu vzdelania. Preto sa na výšku dostane každý, úplne každý či už mal na strednej štvorky alebo jednotky. Školy proste potrebujú peniaze. Aký má pre mňa zmysel študovať, vedieť viac? Aj tak budem nezamestnaná, budem mať rovnaký titul ako ostatní a dvere v každej jednej firme mi zabuchnú pred očami, keď budú počuť z akej školy som. Veď majú skúsenosti s predchádzajúcimi absolventmi.

Drahí rodičia a spoločnosť, ak si myslíte, že študovanie na vysokých školách na Slovensku je vznešené a ste nadšení koľko múdrych ľudí každoročne opúšťa akademickú pôdu, ste na omyle. Na Slovensku tak: Choď ty radšej na vysokú, lepšie ako sedieť  5 rokov doma.

 

Grasalkovičová záhrada

Bratislava opäť symbolicky otvára svoje brány, konajú sa mestské dni

20.04.2024 08:57

Pripravené sú prehliadky bežne neprístupných miest, výstavy, divadelné predstavenia, koncerty, workshopy či jazdy historickými vozidlami i Propelerom na druhú stranu Dunaja.

Európska únia / EÚ / Brusel /

Hrabko: EÚ nemôže meniť eurofondy podľa výsledkov parlamentných volieb

20.04.2024 07:52

List KDH do Bruselu, ktorý žiada, aby občania Slovenska neboli trestaní odobraním eurofondov, považuje publicista za posolstvo dovnútra štátu.

vojna na Ukrajine, Charkov

ONLINE: Chcú Rusi obsadiť Charkov? Lavrov naznačil, že by tvoril 'sanitárnu zónu' okolo Ruska

20.04.2024 07:35

Ruský záujem o Charkov môže súvisieť s vytvorením "sanitárnej zóny" okolo ruských obcí, aby boli mimo dostrelu ukrajinskej armády.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1
Celková čítanosť: 3296x
Priemerná čítanosť článkov: 3296x

Autor blogu

Kategórie

Archív